Rząd uruchomił pomoc finansową dla podróżnych, którzy musieli zrezygnować z udziału w imprezach turystycznych, lub których wyjazdy zostały odwołane z powodu powodzi. Dotacje będą wypłacane z Turystycznego Funduszu Pomocowego. Na ten cel zabezpieczono 50 milionów złotych.
Rozwiązanie pozwoli na utrzymanie ciągłości działalności i zapobiegnie potencjalnym niewypłacalnościom z powodu odwołanych przez powódź imprez turystycznych.
Wniosek o dotację
Wnioski o dotacje można składać wyłącznie przez portal Turystycznego Funduszu Gwarancyjnego: tfg.ufg.pl.
O wsparcie mogą ubiegać się:
- osoby zamieszkałe na obszarach Polski dotkniętych powodzią
- osoby, które miały uczestniczyć w imprezach turystycznych organizowanych na tych terenach
Wniosek musi złożyć zarówno podróżny jak i organizator turystyki, odpowiadający za imprezę turystyczną podróżnego. Dane w obu dokumentach muszą być zgodne.
Do złożenia wniosku są uprawnieni podróżni oraz organizatorzy turystyki, którzy rozwiązali umowy o imprezy turystyczne w okresie od 25 listopada 2024 r. do 31 stycznia 2025 r. Na złożenie wniosku mają oni maksymalnie 14 dni od powiadomienia o rezygnacji lub odwołaniu wyjazdu.
Po pozytywnej weryfikacji wniosku środki zostaną wypłacone bezpośrednio na konto podróżnego w ciągu 7 dni.
Więcej informacji można uzyskać, kontaktując się z infolinią Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego pod numerem +48 22 53 96 100. Infolinia jest czynna od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00-17:00.
Więcej w Biuletynie Informacji Publicznej.
Redaktor: Andrzej Babiński