Po kilkunastu dniach przerwy Inspektorat ZUS w Nysie przy ul. Armii Krajowej 3 przywraca bezpośrednią obsługę klientów. W placówce ponownie sprawy będą mogli załatwić emeryci i renciści, osoby ubezpieczone oraz płatnicy składek...
– Od piątku, 27 września uruchamiamy kompleksową bezpośrednią obsługę klientów. Doradcy dla emerytów, ubezpieczonych, płatników składek i w sprawach zasiłkowych będą dostępni w dni robocze w godzinach od 8 do 15 – Sebastian Szczurek, regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa opolskiego.
W nyskiej placówce, tak jak dotąd, klienci będą mogli ponownie pobierać oraz składać wnioski i dokumenty oraz założyć i potwierdzić profil na Platformie Usług Elektronicznych ZUS.
Do dyspozycji jest też doradca do spraw ulg i umorzeń, co jest szczególnie istotne dla przedsiębiorców, pracodawców i osób prowadzących pozarolniczą działalność gospodarczą. Płatnicy składek z terenów objętych powodzią będą mogli opłacić składki, za okres od 1 sierpnia do 31 grudnia 2024 r., w terminie do 15 września 2025 r. Do opłaconych w ten sposób składek nie będą naliczane odsetki za zwłokę.
– Płatnicy składek poszkodowani przez powódź będą mogli opłacić składki na ubezpieczenia społeczne za okres sierpień-grudzień 2024 do połowy września przyszłego roku. Będą tylko musieli złożyć specjalne oświadczenie, że ucierpieli przez żywioł – Sebastian Szczurek, regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa opolskiego.
Przedsiębiorcy z terenów objętych powodzią mogą także wystąpić do ZUS z wnioskiem o odroczenie terminu płatności składek lub rozłożenie na raty. Ponadto mogą wnioskować o zawieszenie realizacji umowy o odroczenie terminu płatności składek lub zawieszenie realizacji umowy o rozłożenie należności na raty. W przypadku zawieszenia realizacji umowy wyznaczony zostanie nowy termin odroczenia lub nowy termin płatności rat. Od 18 września do 4 października tego roku w godz. 8-15 – pod specjalnymi numerami telefonu 33 825 31 34 i 76 876 45 76 – przedsiębiorcy mogą uzyskać informację w sprawie ulg w opłacaniu składek.
Bez ograniczeń jest dostępna Platforma Usług Elektronicznych ZUS (PUE ZUS), gdzie indywidualne sprawy mogą załatwiać ubezpieczeni, świadczeniobiorcy i płatnicy składek. Do dyspozycji jest również ogólnopolska infolinia pod numerem telefonu 22 560 16 00 dostępna w dni robocze (pn.–pt.) w godzinach 7:00–18:00
Redaktor: Andrzej Babiński